meh follow kami meh ...

AH CHENG LAKSA (2) AIR HITAM (1) AISKRIM (1) AKTIVITI HUJUNG MINGGU (2) ALRAWSHA (1) ARNAB (1) ASAM PEDAS (2) ASAM PEDAS JJ MUAR (1) AUDITION (1) AYAM PANGGANG (1) AYAM PENYET (3) AYAM PENYET RIA (1) AYER HITAM (1) BABY PARK CHOY CHINESE STYLE (1) BACK 2 BACK TENGOK MUVE (2) BANGI (2) BATANG KALI WATERFALL (1) BATU PAHAT (1) BBQ (1) BENTONG PAHANG (2) BOWLING (1) BUBUR BERLAUK (2) BUKA PUASA (1) BUKIT MERAH LAKETOWN RESORT (2) BURGER (4) CAFE (1) CAMERON HIGHLAND (3) CENDOL (1) CHAR KEAW TEOW PENANG (2) CHICKEN POX (1) CHICKEN WING (1) CHINESE FOOD (5) CONTEST (2) CRAB (1) CREPE (1) CUPCAKE (2) D'Arab Cafe (1) DESSERT (3) DINNER COMPANY (1) DURIAN CREPE (2) ECO DUSUN RESORT BENTONG PAHANG (2) FOODCOURT (2) GAMES (1) GO GREEN (20) GOLD COAST - AUSTRALIA (5) GREEN TEA (1) HEALTH (1) HOBI (2) HOMEMADE BURGER (1) HOTEL (1) HULU LANGAT (1) IDEA (1) IPOH (1) JAPANESE FOOD (2) JOHOR (9) JOHOR BAHRU (3) KA FEI TIAM (1) KEDAH (4) KEMAMAN (2) KEROPOK (2) KETAM (1) KOPITIAM (7) KOREAN FOOD (1) KUALA LUMPUR (3) KUANTAN (2) KUCING (10) KUEYTEOW (2) KULAI (1) LAGU2 (2) LAKSA (3) LASER TAG (1) LONTONG (1) MAMAK (1) MASAKAN CINA (4) MASAKAN JOHOR (2) MASAKAN MINANG (1) meatball ikea (1) MEDAN-DANAUTOBA TRIP (9) MEE GORENG SOTONG (1) MEE KARI (1) MEE KARI KETAM (1) MEE RACUN (1) MELAKA (1) MELAKA WONDERLAND (1) MERDEKA (1) MEXICAN FOOD (1) MUAR (1) MUTIARA KATA (7) NASI AMBANG (1) NASI ARAB (2) NASI AYAM (5) NASI BUNGKUS APARTMENT SRI MUTIARA (1) NASI IMPIT (1) NASI KUKUS AYAM PANGGANG WATIE BEACH CAFE - COWBOY STYLE (1) NASI LEMAK (2) NYONYA (1) PAHANG (1) PAINTBALL (1) PARIT RAJA BATU PAHAT (1) PAVILION KL (1) PAVLOVA (1) PENANG (4) PENANG-KEDAH TRIP (4) PERAK (5) PERSEDIAAN TRAVEL (1) PETALING JAYA (3) PIE (1) PLANNING MAKAN SEAFOOD DI JERAM (1) PLAZA LARKIN (1) POPIAH THE BEST (1) PORMTIP THAI RESTAURANT (1) PORT DICKSON (1) PUCHONG (4) PUTRA HEIGHT (2) PUTU BAMBU (1) RAGAM (1) RAYA (1) RENDANG (1) RESEPI - DESSERT/BUBUR/KUIH (3) RESEPI - JEMPUT2 SPECIAL KAMEY (1) RESEPI GRILLED2 GORENG2 (2) RESEPI MAKANAN LAUT (1) RESEPI MELAYU (3) RESEPI PIZZA + POTATO SALAD (1) RESEPI SALAD (1) RESEPI SPAGETTI (5) RESEPI WESTERN (9) ROJAK (1) SAMBAL (1) SANDWICH (1) SARAPAN PAGI (3) SATAR (1) SEAFOOD (4) SELAMAT HARI IBU (1) SELANGOR (3) SELAYANG! CHINESE STYLE (1) SEMBANG-SEMBANG (20) SEOUL GARDEN 101 MALL (1) SETAPAK (1) SG. TEKALA WATERFALL (1) SHAH ALAM (17) SHILIN SWEET POTATO (2) SIAKAP STIM CHINESE STYLE (1) SISTER'S POPIAH (2) SKYTREX BUKIT CERAKAH SHAH ALAM (2) SNACK (2) SOTO (1) STEAMBOAT (3) SUBANG (3) SUBANG JAYA (40) SUMMIT USJ (4) SUNWAY (2) SUP (2) SURABAYA YOGYAKARTA TRIP (5) TAIWANESE FOOD (1) TERENGGANU (2) THAI FOOD (1) THEMEPARK (1) TIPS (2) ULAM (1) USJ (17) WEDDING (1) WESTERN (12) WESTERN FOOD (2) ZOO NEGARA (1)

16 July, 2012

GOLD COAST DAY 2 - part 1

Sekejap dah hari ke -2 kan? tentulah sebab sah2 la ko terbang malam..hehehe

Awal hari ke -2 ni kami mulakan dengan pemeriksaan imigresen. Sampai kat airport dah terang benderang 7.30 pagi dia macam 9pagi kat Malaysia. Pelbagai pemeriksaan kitaorang lalui. Dan akhirnya kami berjaya lepas semuanya termasuk barangan bekalan makanan kami, kecuali 1 barang ni yang dibawa oleh geng kami kerana kuatir sakit perut nanti.

Pil 'pohchai' kata orang2 kastam Ausie, kerana mengandungi bahan perubatan tradisional yang dilarang. Gelak besar kami, kerana sebungkus ni sangkut yang lain lepas, makanan semua lepas ye. Ubatan cik liza bawak pun lepas semua. Dia tak check plak sebungkus ubatan tu. Mungkin nasib menyebelahi ubatan2 itu. Tapi jangan risau la mereka sangat baik pun, asalkan kamu declare masa nak masuk tu. (kat flight mereka akan berikan 1 borang tuk kia isi dan declare barang apa kita bawa). Kalau tak declare sekali terjumpa katanya akan didenda. Kami pun tak pasti.

Coolangatta Airport, GC... muka bangun tido hahaha...gosok gigi pun tidak :-P

Ni GC tourist shuttle. ada banyak pilihan perkhidmatan teksi, airport transfer dan sebagainya. Setelah berbincang2 dan bertanya dengan orang kat kaunter tu maka kami ambil pakej yang kami rasakan paling berbaloi.

Sementara tu posing2 dulu

Tiket bas seorang AUD95 (RM 295++) untuk 5hari termasuk airport transfer pergi dan balik ke airport tuk sekali guna k. Tiket ni ada juga tuk 3 hari dan 7 hari juga, harga lain2 ye. Oh yer yang menariknya tiket ni termasuk juga transfer ke theme park (sila call sehari sebelum dan booking waktu ye). Contoh esok nak pergi movieworld jadi call harini dan booking time supaya mereka arrange tuk ambik korang kat mana2 k. Senangkan!! Public transport mereka sangat efficient!!

rupa benda yang telah meranapkan $ aku! AUS 95 x 3.... ahhaaaaa ting tong kepala
Setelah melepak2 tunggu bas datang kami sempat belek2 segala pemplet2 yang ada, tengok2 kot2 ada promosi atau apa2 yang menarik. Tak lama pastu bas pun tiba.

Jom layan gambar dalam bas k.

Tukar bas ye. sebab apartment kami jauh dari airport lebih kurang 45minit jadi ada naik 2 bas. Jangan risau semua uncle driver uruskan, sampai je pitstop tu bas lagi 1 dah menunggu. Akhirnya kami sampai depan Apartment kami..yeah!!

Untuk accommodation, kami dah awal2 booking di booking.com 1 apartment kat Labrador, jauh gak tapi tak jauh sangat la. nak jimat kan, duduk ceruk sikit. Jarak dari Surfer Paradise dalam 7 km. Apartment ni namanya Blue Water Luxury Apartment (so so je, nama je luxury).

Kami book tuk 6dari 5 malam kos dalam RM 420 seorang. Apartment ni ada 2 bilik tidue (muat la kita 4 orang, kat sini rule dia ketat sikit. kalau kata muat 4 orang tak leh sumbat lebih daritu nanti kantoi kena denda / paksa sewa lain bilik) . Kelengkapan rumah ni memang terbaik, ada dapur masuk, kitchen cabinet dan paling best ada laundry dalam rumah lagi..hehehe
master bed...Fae dan Mek dah chop dulu...
Semua gambar pinjam dari blog mek, aku tak da snap gambar indah2  sebelum rumah kena terjah

ni gambar nak tunjuk bilik kedua..toilet kat luar...
(abaikan baju2 tu, rupa bilik aku lepas melenjan bilik melepaskan kepenatan.)
nak kuar malam ni..1st night bermalam di GC
tu diaaaaa.....trang tang2 kipas je...tak da aircond2...living je ada aircond!.
tak payah la aircond, kipas pun jarang hidup. Sejuk memanjang!
aircond kat living pun buka bg panas bukan bagi sejuk.

Tuk kisah selanjutnya sambung kat entri ni k.