meh follow kami meh ...

AH CHENG LAKSA (2) AIR HITAM (1) AISKRIM (1) AKTIVITI HUJUNG MINGGU (2) ALRAWSHA (1) ARNAB (1) ASAM PEDAS (2) ASAM PEDAS JJ MUAR (1) AUDITION (1) AYAM PANGGANG (1) AYAM PENYET (3) AYAM PENYET RIA (1) AYER HITAM (1) BABY PARK CHOY CHINESE STYLE (1) BACK 2 BACK TENGOK MUVE (2) BANGI (2) BATANG KALI WATERFALL (1) BATU PAHAT (1) BBQ (1) BENTONG PAHANG (2) BOWLING (1) BUBUR BERLAUK (2) BUKA PUASA (1) BUKIT MERAH LAKETOWN RESORT (2) BURGER (4) CAFE (1) CAMERON HIGHLAND (3) CENDOL (1) CHAR KEAW TEOW PENANG (2) CHICKEN POX (1) CHICKEN WING (1) CHINESE FOOD (5) CONTEST (2) CRAB (1) CREPE (1) CUPCAKE (2) D'Arab Cafe (1) DESSERT (3) DINNER COMPANY (1) DURIAN CREPE (2) ECO DUSUN RESORT BENTONG PAHANG (2) FOODCOURT (2) GAMES (1) GO GREEN (20) GOLD COAST - AUSTRALIA (5) GREEN TEA (1) HEALTH (1) HOBI (2) HOMEMADE BURGER (1) HOTEL (1) HULU LANGAT (1) IDEA (1) IPOH (1) JAPANESE FOOD (2) JOHOR (9) JOHOR BAHRU (3) KA FEI TIAM (1) KEDAH (4) KEMAMAN (2) KEROPOK (2) KETAM (1) KOPITIAM (7) KOREAN FOOD (1) KUALA LUMPUR (3) KUANTAN (2) KUCING (10) KUEYTEOW (2) KULAI (1) LAGU2 (2) LAKSA (3) LASER TAG (1) LONTONG (1) MAMAK (1) MASAKAN CINA (4) MASAKAN JOHOR (2) MASAKAN MINANG (1) meatball ikea (1) MEDAN-DANAUTOBA TRIP (9) MEE GORENG SOTONG (1) MEE KARI (1) MEE KARI KETAM (1) MEE RACUN (1) MELAKA (1) MELAKA WONDERLAND (1) MERDEKA (1) MEXICAN FOOD (1) MUAR (1) MUTIARA KATA (7) NASI AMBANG (1) NASI ARAB (2) NASI AYAM (5) NASI BUNGKUS APARTMENT SRI MUTIARA (1) NASI IMPIT (1) NASI KUKUS AYAM PANGGANG WATIE BEACH CAFE - COWBOY STYLE (1) NASI LEMAK (2) NYONYA (1) PAHANG (1) PAINTBALL (1) PARIT RAJA BATU PAHAT (1) PAVILION KL (1) PAVLOVA (1) PENANG (4) PENANG-KEDAH TRIP (4) PERAK (5) PERSEDIAAN TRAVEL (1) PETALING JAYA (3) PIE (1) PLANNING MAKAN SEAFOOD DI JERAM (1) PLAZA LARKIN (1) POPIAH THE BEST (1) PORMTIP THAI RESTAURANT (1) PORT DICKSON (1) PUCHONG (4) PUTRA HEIGHT (2) PUTU BAMBU (1) RAGAM (1) RAYA (1) RENDANG (1) RESEPI - DESSERT/BUBUR/KUIH (3) RESEPI - JEMPUT2 SPECIAL KAMEY (1) RESEPI GRILLED2 GORENG2 (2) RESEPI MAKANAN LAUT (1) RESEPI MELAYU (3) RESEPI PIZZA + POTATO SALAD (1) RESEPI SALAD (1) RESEPI SPAGETTI (5) RESEPI WESTERN (9) ROJAK (1) SAMBAL (1) SANDWICH (1) SARAPAN PAGI (3) SATAR (1) SEAFOOD (4) SELAMAT HARI IBU (1) SELANGOR (3) SELAYANG! CHINESE STYLE (1) SEMBANG-SEMBANG (20) SEOUL GARDEN 101 MALL (1) SETAPAK (1) SG. TEKALA WATERFALL (1) SHAH ALAM (17) SHILIN SWEET POTATO (2) SIAKAP STIM CHINESE STYLE (1) SISTER'S POPIAH (2) SKYTREX BUKIT CERAKAH SHAH ALAM (2) SNACK (2) SOTO (1) STEAMBOAT (3) SUBANG (3) SUBANG JAYA (40) SUMMIT USJ (4) SUNWAY (2) SUP (2) SURABAYA YOGYAKARTA TRIP (5) TAIWANESE FOOD (1) TERENGGANU (2) THAI FOOD (1) THEMEPARK (1) TIPS (2) ULAM (1) USJ (17) WEDDING (1) WESTERN (12) WESTERN FOOD (2) ZOO NEGARA (1)

23 July, 2012

PAINTBALL BATTLEFIELD GAME 2012 - BUKIT CERAKAH SHAH ALAM

Ramadhan telah tiba. Selamat berpuasa semua.............jangan puasa yang yuk, pagi2 buka periuk k..

Update  sikit aktiviti hujung minggu yang lepas..

Tanggal 15.7.2012, hujung minggu yang lepas kami berkesempatan pergi bermain paintball. Memang seronok weh!! tambah seronok pula bila ianya free. Bawak badan je, lain2 company bayar. Dipendekkan cerita, sepatutnya game mula jam 930pagi dan lebih kurang 50peserta. Akhirnya dek itu ini maka muncul 36peserta dan game mula lebih kurang 11pagi.

Kami naik bas dari bawah (pondok bas dalam taman bukit cerakah ni menuju ke tempat paintball). Kami masih ingat masa kami berjalan2 kaki bulan lepas di Bukit Cerakah ni (boleh klik sini, kalau nak tahu cerita jalan2 tu). Agak jauh gak la kalau nak berjalan kaki rasa2 ambil masa dalam 40minit ke 1 jam dari bawah nak sampai ke tempat ni.Almaklum berbukit Jadi naik bas je la...hehehe..nanti habis tenaga. Alasan!!

Kadar bayaran RM 80/200pellet, RM100/500pellet. (ni harga masa aku dan geng survey masa jalan2 kaki haritu) Bila ramai dapat la diskaunkan. Dan boleh juga ambil pakej ada makan tengahari sekali. Harga tak pasti, sebab AJK sport club uruskan, kitaorang datang tembak je.keh3

Sampai je, kami diberi penerangan cara bermain, kiraan markah dan bahagikan kumpulan. Kami dapat 1 kumpulan. Yaribba!! (memang dah awal2 dibahagi kumpulan cuma diolah2 sikit2 sebab ada yang tak hadir)

Ok ni alatan game paintball ni (gambar dah bersepah sebab dah round keberapa baru tangkap gambar). Ada facemask (wajib pakai bila dalam kawasan netting, banyak kali brother kat situ ingatkan). Kita pulak rimas dengan benda bau hasem ni. Almaklum bertukar pakai & bau peluh. Ha3. Pakai je la, Kang mata tertembak mana nak cari sparepart kan? Yang senapang tu namanya marker (sebab tu hanya guna nak tandakan bukan bunuh orang). pastu perlu la ada pellet (peluru) dan juga guard untuk lapik dada dan belakang badan (kang tertembak dada naya...jatuh saham...hahaha)

Kami dibahagikan kepada 6 kumpulan dan setiap kumpulan dijadualkan bermain 4game dan kira markah untuk tentukan siapa pemenang. Kami bermain dalam kawasan hutan dan agak luas. Setiap 1 round ada 3 perlawanan.

Apa pun kita posing2 dulu sebelum game bermula.

Over posing orang kat bawah ni....

Game pertama kami kalah. Tetiba dengan debaran sakan (1st time main memang menakutkan) cik Liza dapat tembak 10 peluru je kot. Pastu stuck tak leh tembak. Wajib la sorok je. Takkan nak serah diri bagi kena tembak kan. Cik yan berjaya ada peluru sampai ke hujung game, tapi tetap kumpulan kami kalah sebab bendera lawan dah bawa sampai ke tempat kami (kira kena tawan la macam tu). Game ke-2 kami menang. (rasanya tempat game tu juga mempengaruhi) sebab siapa di belah 1 lagi tu mesti menang. Andaian aku je kot.

Aksi2 masa game dan selepas game...Cerita kena lebat...:-)

Kira2 jam 1 tengahari kami telah pun habiskan 2 round. Kami menjamu selera terlebih dahulu. Lauk sedap tapi tak dapat tambah..sob3 (ayam kicap blackpaper tu sedap wo..tambah plak ada ulam & sambal belacan..perghhhh)

Lepas itu kami sambung round 3 dan 4 dengan perut yang kenyang di padang baru. Agak kecil dan lebih banyak tempat menyorok. Diakhir game kami main tembak2 suka2 .. 36orang dibahagi 2 kumpulan dan dilepaskan dalam 1 kawasan hutan yang lebih rapat pokok2 nya. Siap tergolek dok cik Liza dalam tu. Dan kene tembak 2 kali. Dalam game betul 4 game tu tak kene tembak plak. Tapi dalam ni tak selamat sebab kaki krem sebab jatuh tu ciss!!. Tapi tetap gak tu nak main jugak.

Habis peluru baru keluar. Dan lastly dalam kul 4 petang kami pun adakan aktiviti posing dan bagi hadiah. Pastu masing2 tunggu bas kat depan tempat paintball ni. Naik bas harum je…hu3. Nasib la yang sama2 naik tu.

Majlis penyampaian hadiah!

2nd winner
tak sabo2
the champion!!!
semua berposing sakan
group gegirl...sorang je boboy (bagi can sebab dia dapat medal best injured)
Lastly..........poyo nak tunjuk hadiah

Lepas tu kami terus balik. Ingat petang tu nak pergi berenang plak. Tapi kaki krem lagi sebelah masa dalam perjalanan balik dan lebih teruk dari jatuh dalam hutan tu. Maka cancel berenang.

P/s: kalau nak main game ni pakai la baju tebal sikit dan lengan panjang untuk elakkan kecederaan agak parah kalau kena sharp & kawasan tak berlapik tu.

Kalau berlapik, ada lebam juga sikit macam kena lovebite gitu kata orang...(kami tak tahu apa itu lovebite..he3)